Wie ben ik?
Ik ben Els de Noord – Hogendijk, natuurgeneeskundig therapeut, geboren in 1947 in Amsterdam. Na eerst gewerkt te hebben als fysiotherapeute, ben ik 15 jaar werkzaam geweest als gespecialiseerd kinderfysiotherapeute in Nijverdal en Raalte.
Intussen werd mijn interesse gewekt voor de energetische kant van de mens en ben ik daarin opleidingen gaan volgen zoals kinesiologie, en energetic connections. Daarnaast heb ik me verdiept in de orthomoleculaire voedingsleer.
In 2002 heb ik mijn praktijk “Onder de Lariks” geopend, een praktijk voor natuurgeneeskunde.
Tot 2016 heb ik vele volwassenen en met name kinderen mogen behandelen voor diverse klachten. Daarbij is steeds mijn uitgangspunt geweest om het zelfgenezend vermogen te herstellen of te versterken. Rijk geworden door mijn ervaringen met al diegenen, die in de praktijk kwamen, en omdat ik iemand ben die wil “doorgeven”, heb ik ook cursussen ontwikkeld. Vanuit mijn betrokkenheid met kinderen is De Blauwe Olifant een nieuwe uitdaging.
Eerder
Tot voor kort werden bij Onder de Lariks kinderen en jongvolwassenen (tot ca. 20 jaar) behandeld voor diverse klachten.
De praktijk is (ook voor volwassenen) overgenomen door natuurgeneeskundig therapeute
Marlies de Roest-van Bruggen
Dille 66, 7443ED Nijverdal
marliesderoest@gmail.com, tel: 0643977170

Deze site zal blijven bestaan als informatie over de behandelmethodieken waarin ik Marlies heb opgeleid. Als u meer wilt weten over de klachten die behandeld kunnen worden en de behandeltechnieken, klik dan op de desbetreffende knop.
Op dit moment
De De Blauwe Olifant is een initiatief van Paula Hofrichter en mij, in samenwerking met Peter Rombouts.
Vanuit De Blauwe Olifant (Ga hier naar De Blauwe Olifant) willen wij ondersteuning bieden aan ouders en opvoeders van opgroeiende kinderen en aan het onderwijsveld bij het herkennen van en omgaan met het “gevoelige kind”. Andere onderwerpen die aan bod komen zijn:
Wat betekenen al die andere “labeltjes”, ADD, ADHD, Autisme, PDD-NOS, NLD? Wat zijn de voor-en nadelen van “labeltjes”? Hoort daar een bepaald gedrag bij of is er “alleen maar” sprake van overprikkeling? Wat laten kinderen voor gedrag zien als ze “overprikkeld” zijn en hoe kun je daar op reageren?

Hier willen wij samen met ouders en onderwijsgevenden naar kijken. Zodat een ieder dit gemakkelijker kan herkennen en er daarna meer bewust mee om kan gaan.
Dit willen we doen door middel van lezingen en/of workshops,waarin ook praktische handvatten gegeven worden.